POMOC DRogowa A1

Awarie na drodze to zmora każdego kierowcy i przytrafiają się w najmniej odpowiednim momencie. Jednym z najgorszych koszmarów może się wydać zepsuty samochód na autostradzie. Według ustawy o ruchu drogowym, na autostradzie holowanie jest zabronione. Na szczęście nie dotyczy to specjalnych pojazdów holowniczych, które przetransportują uszkodzone auto do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

Istnieje wiele firm, które oferują pomoc w tej trudnej sytuacji, ale nie wszystkie świadczą jakościowe usługi. Zapraszamy do PHU Sedan.

Kierowca holownika naszej firmy PHU Sedan szybko przyjedzie na miejsce i z pomocą lawety odholuje samochód w dowolnie wskazane miejsce i udzieli fachowej pomocy drogowej A1. Twój pojazd zostanie przewieziony w bezpieczne miejsce. Możesz skorzystać z usługi naprawy dowolnego serwisu zewnętrznego lub naszego PHU Sedan.

Droga szybkiego ruchu A1 to częściowo płatna autostrada w Polsce, która ciągnie się od Gdańska (województwo pomorskie) do Gorzyczek – wsi znajdującej się na terenie województwa śląskiego przy granicy z Czechami. A1 jest jedyną autostradą w Polsce o przebiegu południkowym. Codziennie mają na niej miejsce różne incydenty, które wymagają wezwania pomocy drogowej.

PHU Sedan to naprawa oraz holowanie samochodów, a także pomoc drogowa A1 na terenie województwa łódzkiego i oczywiście miasta Łódź. Każdy klient warsztatu traktowany jest indywidualnie. Auta naprawiane są bezgotówkowo w ramach ubezpieczenia OC i AC. PHU Sedan zgłasza także szkodę w imieniu swoich klientów oraz pilnuje wszystkich formalności. Dodatkową wartością jest negocjowanie odszkodowań z firmami ubezpieczeniowymi.

W warsztacie PHU Sedan funkcjonuje stacja kontroli pojazdów. Na miejscu przeprowadzane są kompleksowe i fachowe badania samochodów. Zapraszamy serdecznie od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 – 19.00 i w soboty od 7.00 – 14.00. W niedzielę nieczynne.

Holowanie na autostradzie A1 – podstawy

Jeżeli zdarzy Ci się awaria pojazdu na autostradzie, musisz dostosować się do obowiązujących przepisów ruchu drogowego. Istnieje kilka podstawowych założeń i różnic w stosunku do awarii poza autostradami. Przeczytaj o nich.

1. W przypadku awarii należy wezwać pomoc drogową lub obsługę autostrady, dzwoniąc pod numer alarmowy 112
2. Pojazd powinien stać na pasie awaryjnym
3. Przepychanie pojazdu po pasie awaryjnym jest zabronione
4. Kierowca musi pamiętać o włączeniu świateł awaryjnych oraz umieszczeniu trójkąta ostrzegawczego w odległości 100m od pojazdu w kierunku przeciwnym do ruchu pojazdów
5. Holowanie pojazdu jest dozwolone tylko i wyłącznie specjalnymi, przystosowanymi do tego pojazdami. Dodatkowo, holowanie może być przeprowadzone jedynie do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych
6. Przepisy ustawy prawo o ruchu drogowym przewidują mandat w wysokości od 20 do 500 złotych za złamanie zakazu holowania pojazdów bez uprawnień na autostradzie
7. Kierowca i pozostali pasażerowie powinni w oczekiwaniu na pomoc drogową założyć kamizelki odblaskowe
8. Zaleca się, aby dla bezpieczeństwa kierowca i wszyscy pasażerowie opuścili pojazd i przeszli poza barierki autostrady

Jak wezwać pomoc drogową za granicą?

Awarie i stłuczki mogą przydarzyć się także za granicą. Co zrobić, gdy będziesz miał nieprzyjemność awarii poza Polską? Tak jak w Polsce, poza jej granicami nie wolno zatrzymywać się na autostradzie. W razie konieczności zatrzymania pojazdu, postaw go na pasie awaryjnym lub na poboczu. Włącz światła awaryjne, ubierz kamizelkę i postaw za pojazdem trójkąt ostrzegawczy. Jeżeli są dostępne budki SOS, możesz z niej skorzystać i wezwać pomoc drogową, policję lub pogotowie. Warto też skontaktować się z ubezpieczycielem w celu np wezwania pomocy drogowej, która czasem zawarta jest w cenie ubezpieczenia. Dlatego przed wakacyjnym wyjazdem sprawdź, czy jesteś ubezpieczony pod kątem niespodziewanych zdarzeń drogowych.

Na co zwrócić uwagę podczas holowania poza autostradą A1?

  • przed rozpoczęciem holowania koniecznie przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję zapłonu. Jeżeli tego nie zrobisz, kierownica zablokuje się podczas skręcania
  • w trakcie holowania hamuj mocniej, niż holujący. Chodzi o to, aby nie dopuścić do efektu luźnej liny, który może skutkować szarpaniem, a nawet zerwaniem liny
  • wybierać ulice i porę dnia w miarę możliwości z mniejszym natężeniem ruchu
  • zwróć uwagę na to, że prędkość pojazdu holującego w obszarze zabudowanym nie może przekroczyć 30km/h, a poza nim – 60km/h